ID: 1519
Title: Tax Code Simplification
Contact: John Philip Roman
Sponsoring Riding: 35061 - Mississauga—Lakeshore
Co-Sponsoring Ridings: Richmond—Arthabaska,Burlington
Co-Sponsor:
Resolution Type: MODIFICATION
Submission Status:
Submission:

The Conservative Party supports a simplified, comprehensive and understandable Income Tax Act. In order to achieve comprehensive, simplified and understandable legislation for all Canadians, we support a comprehensive review of the Income Tax Act and Canada’s fiscal framework.

We will make taxes predictable and fair by simplifying the tax code, reducing credits and
loopholes that dodge taxes. We will make life more affordable, raising the basic personal
exemption. With a balanced budget, surplus every year will pay down debt and cut taxes.  
Canada needs a tax system for the 21st century, one that reduces compliance costs and increases transparency while promoting growth, investment, entrepreneurship and job creation.

Rationale:

We need a real plan to make life more affordable. Canada's tax code is a mess and Canadians
are paying for it. Over 3,000 pages of jargon and nonsense even accountants and lawyers can't
figure out. If we want to make life more affordable, we've got to fix the federal tax code. Taxes
should be simple, predictable, fair, and lower.

 

Translation of Submission:

Le Parti conservateur soutient une Loi de l’impôt sur le revenu simplifiée complète et compréhensible. Pour parvenir à une Loi de l’impôt sur les revenus simple et compréhensible pour tous les Canadiens, nous sommes en faveur d’un examen indépendant approfondi, impartial, de la Loi de l’impôt surles revenusetdu cadre financier du Canada.

Nous rendrons les impôts prévisibles et équitables en simplifiant le code des impôts, en réduisant les crédits et des échappatoires qui esquivent les impôts. Nous rendrons la vie plus abordable, en élevant le budget personnel de base exemption. Avec un budget équilibré, un excédent chaque année remboursera la dette et réduira les impôts.

Le Canada a besoin d’un régime fiscal pour le vingt-et-unième siècle, un régime qui réduit les coûts de conformité et augmente la transparence tout en faisant la promotion de la croissance, de l’investissement, de l’entreprenariat et de la création d’emplois.

Rationale:

Nous avons besoin d'un véritable plan pour rendre la vie plus abordable. Le code fiscal canadien est un véritable gâchis et les Canadiens en paient le prix. Plus de 3 000 pages de jargon et d'absurdités que même les comptables et les avocats ne peuvent pas comprendre ne peuvent pas comprendre. Si nous voulons rendre la vie plus abordable, nous devons modifier le code fiscal fédéral. Les impôts devraient être simples, prévisibles, équitables et moins élevés.

EDA Voted: Yes