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ID: | 1097 |
Title: | Clean Air |
Contact: |
Peter Fermor |
Sponsoring Riding: | 48022 - Foothills |
Co-Sponsoring Ridings: | Fleetwood—Port Kells,Skeena—Bulkley Valley |
Co-Sponsor: | |
Resolution Type: | MODIFICATION |
Submission Status: | |
Submission: | A Conservative Government will convene expert teams of stakeholders with members from regulators, industry and the scientific community to establish achievable reductions in atmospheric pollution in priority industrial sectors based on the implementation of currently best technological practice. Clean Air and Smog Reductions The Conservative Party supports the legislated emissions caps to reduce smog-causing pollutants such as nitrogen oxide, sulphur dioxide, and volatile organic compounds, ground level ozone and particulate matter. We support stringent vehicle fuel efficiency and exhaust emission standards and the adoption of a pan-Canadian low carbon aluminum purchasing policy. |
Rationale: | The current §60 is narrowly conceived in terms of specific matters and tells us only what the CPC “supports” in these respects, not what a Conservative government will do to address the issue of clean air more generally. The proposed modification takes us to a higher level, which is where policy statements should reside, and charts a much broader path ahead. |
Translation of Submission: |
Un gouvernement conservateur réunira des équipes d’experts composées de membres des organismes de réglementation, de l’industrie et de la communauté scientifique afin d’établir les réductions réalisables de la pollution atmosphérique dans les secteurs industriels prioritaires, sur la base de la mise en œuvre des meilleures pratiques technologiques actuelles.
Le Parti conservateur est en faveur de plafonds sur les émissions afin de réduire les polluants causant le smog, comme les oxydes d’azote, le dioxyde de soufre, les composés organiques volatils, l’ozone troposphérique et les particules. Nous sommes en faveur de normes sévères sur l’efficacité du carburant et les émissions de gaz d’échappement ainsi que de l’adoption d’une politique pancanadienne d’achat d’aluminium à faible teneur en carbone. Rationale: Le §60 actuel est conçu de manière étroite en termes de questions spécifiques et nous dit seulement ce que le CPC “soutient” à ces égards, et non ce qu’un gouvernement conservateur fera pour aborder la question de l’air pur de manière plus générale. La modification proposée nous amène à un niveau plus élevé, où devraient se situer les énoncés de politique, et trace une voie beaucoup plus large. |
EDA Voted: | Yes |