Return to Submissions |
ID: | 1254 |
Title: | Passenger Rail |
Contact: |
Geoffrey Turner |
Sponsoring Riding: | 35028 - Etobicoke—Lakeshore |
Co-Sponsoring Ridings: | Mount Royal,Richmond—Arthabaska,Etobicoke Centre |
Co-Sponsor: | |
Resolution Type: | NEW |
Submission Status: | |
Submission: | We support improved rail infrastructure across Canada, including innovative high-speed passenger rail where warranted. This would ease conflicts between passenger and freight trains, reduce highway congestion and GHG emissions, and promote national unity and inter-provincial trade. |
Rationale: | Congested highways lengthen commute times, impede commercial trucking, and increase GHG emissions. But existing VIA passenger service shares limited rail capacity with freight trains and is an unsatisfactory alternative. Increasing population densities are now making rail investments more viable from Quebec City to Windsor, Calgary to Edmonton, and in the Vancouver region, and new green technologies are available including hydrogen and maglev. Conservatives should support a competitive international bidding process to promote private sector development of Canada’s rail infrastructure and facilitate increased passenger and freight transport by rail. |
Translation of Submission: | Infrastructure Ferroviaire Nous sommes favorables à l'amélioration de l'infrastructure ferroviaire dans tout le Canada, y compris les trains de voyageurs à grande vitesse innovants lorsque cela se justifie. Cela permettrait d'atténuer les conflits entre les trains de passagers et les trains de marchandises, de réduire la congestion des autoroutes et les émissions de gaz à effet de serre, et de promouvoir l'unité nationale et le commerce interprovincial. Justification: Les autoroutes encombrées allongent la durée des trajets domicile-travail, entravent le camionnage commercial et augmentent les émissions de gaz à effet de serre. Mais le service de transport de passagers actuel de VIA partage une capacité ferroviaire limitée avec les trains de marchandises et ne constitue pas une solution de rechange satisfaisante. L'augmentation de la densité de population rend désormais les investissements ferroviaires plus viables de Québec à Windsor, de Calgary à Edmonton et dans la région de Vancouver, et de nouvelles technologies vertes sont disponibles, notamment l'hydrogène et le maglev. Les conservateurs devraient soutenir un processus d'appel d'offres international compétitif afin de promouvoir le développement par le secteur privé de l'infrastructure ferroviaire du Canada et de faciliter l'augmentation du transport de passagers et de marchandises par voie ferrée. |
EDA Voted: | Yes |